Amelia Jaworska, uczennica klasy IV b technik reklamy 17-18 marca wzięła udział w finale etapu centralnego Olimpiady Wiedzy o Mediach na Uniwersytecie Warszawskim.
Olimpiada Wiedzy o Mediach to ogólnopolskie wydarzenie edukacyjne skierowane do uczennic i uczniów szkół średnich. Olimpijskie zmagania rozpoczynają się we wrześniu poprzedniego roku, w grudniu mają status etapu regionalnego, a w marcu centralnego.
W obecnie zakończonej edycji do etapu I zgłosiło się 1238 osób. Należało przygotować pracę na jeden z pięciu tematów:
1. Odpowiedzialność za słowo w czasach mediów społecznościowych,
2. Rola mediów w relacjonowaniu tematów trudnych (np. wojna, pandemia),
3. Prawda i fikcja w przekazach medialnych,
4. Współczesne media jako czwarta władza,
5. Język w mediach, media w języku.
Do II etapu (test wiedzy) zakwalifikowano 630 osób, z czego do ścisłego finału dostało się 160 uczniów. W III etapie (finał) udział wzięło 153 uczestników/uczestniczek, a 36 osób z najlepszym wynikiem uzyskało tytuł laureata/laureatki Olimpiady.
Laureaci otrzymują istotną nagrodę – mogą zostać przyjęci na wyższe uczelnie; olimpiada pozwala uzyskać indeks jeszcze przed przystąpieniem do matury.
Pierwszego dnia finału uczestnicy zmierzyli się z godzinnym testem z zakresu wiedzy o mediach. Po teście uczestniczyli w spotkaniach z Katarzyną Górniak (TVN, TVN24) oraz zespołem ekspertek zajmujących się badaniem zjawiska FOMO (badanie: „FOMO. Polacy a lęk przed odłączeniem”, dr hab. Anna Jupowicz-Ginalska, UW; Marta Witkowska, Państwowy Instytut Badawczy NASK; dr Katarzyna Iwanicka, UW).
Drugi dzień Olimpiady Wiedzy o Mediach to już tradycyjny quiz wiedzy o mediach w formule zbliżonej do programu „Jeden z dziesięciu”.
Niestety, Amelii nie udało się zdobyć wymarzonego indeksu. Mimo to serdecznie jej gratulujemy udziału w finale i życzymy dalszych sukcesów.