Olimpiada skierowana jest do uczniów kształcących się w zawodzie technik reklamy. Jest olimpiadą tematyczną, obejmującą zagadnienia z kilku dziedzin, związanych z branżą reklamową: reklama, marketing, ekonomia i zarządzanie, psychologia, grafika i fotografia, prawo i etyka, innowacyjność.
Organizatorem wydarzenia jest Politechnika Częstochowska (Wydział Zarządzania).
Głównym celem olimpiady jest rozbudzenie ciekawości reklamą, inspirowanie uczniów do aktywności w poszukiwaniu wiedzy informacji o tym, czym jest współczesna reklama, co ją kształtuje, zmienia i dokąd zmierza oraz poszerzenie współdziałania środowiska akademickiego i nauczycieli szkół ponadpodstawowych w zakresie kształcenia uzdolnionej młodzieży w kierunku reklamy.
Olimpiada ma charakter indywidualny i odbywają się trzystopniowo:
- zawody I stopnia – szkolne,
- zawody II stopnia – przeprowadzane w formie zdalnej za pośrednictwem Internetu (platformy internetowej),
- zawody III stopnia – ogólnopolskie, składają się z części pisemnej i części ustnej.
Etap szkolny Olimpiady odbędzie się 24 października 2024 r. o godzinie 9:00.
Uczniowie, którzy zakwalifikują się do finału, mają szansę zdobyć prestiżowy tytuł laureata, zwolnienie z etapu pisemnego egzaminu zawodowego potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie oraz atrakcyjne nagrody, w tym szkolenia i staże ufundowane przez sponsorów.
Więcej informacji oraz zgłoszenia można znaleźć na stronie organizatora: https://wz.pcz.pl/kreatywni-w-reklamie
Zapraszamy do udziału i życzymy powodzenia!
Koordynator szkolny Olimpiady: Lidia Sasor